Nyhedsbrev, oktober 2021 | Langeland Bibliotek

Nyhedsbrev, oktober 2021

Nysgerrig Fyn

Kære Nysgerrige

Om ganske kort tid starter børnenes efterårsferie, og her på biblioteket har vi igen en masse gode tilbud, når vi, som vi plejer, kører BørneKulturFestival hele ugen.
Men der er også mange gode tilbud til de voksne fra dit bibliotek. Se listen herunder, og bestil billetterne allerede nu, hvis du vil være sikker på at komme med. God fornøjelse - vi ses!

billede af grinende børn fra teaterforestillingBKF - BørneKulturFestival
I uge 42 er der rig lejlighed til at gribe det nærmeste barn og løbe ned til biblioteket til en stak gode oplevelser. Teater, musik og værksteder venter på jer, og det er næsten umuligt at nå at være med til det hele. Til teater- og musikforestillingerne skal der bestilles gratis billet, mens man bare kan møde op til værkstederne. Se hele det spændende program her.

closeup af en kameralinseFotoklub Langeland udstiller
Efterhånden er det næsten fast tradition at den lokale fotoklub udstiller deres flotte fotos på biblioteket i efteråret. Dette år er temaet sort/hvide billeder - naturligvis fra Langeland. Udstillingen kan ses fra og med uge 42.

portræt af Mikael JosephsenMikael Josephsen + live musik 27.oktober kl. 19
Når du går forbi en hjemløs, prøver du måske nogle gange at forestille dig deres liv. Det kan du få et godt indblik i i Mikael Josephsens fine roman "De Andre". Og nu kan du møde forfatteren til et anderledes forfatterarrangement med livemusik og samtale med Ole Rolf Lassen. Det kommer til at handle om inspiration, arbejdsproces og meget, meget mere.

portræt af Karsten Auerbach og Nicoline StieperKunsten at male sig ud af et hjørne
Kunsten og psykiatrien - kan de noget sammen? Kunstneren Karsten Auerbach og OUH's Børne- og Ungepsyk har sammen arbejdet med en gruppe unge sårbare patienter, som har fået en anderledes mulighed for at udtrykke sig gennem kunsten. Hvad der er kommet ud af det kan man høre om på et foredrag den 02.11. og også se på en udstilling i hele november.

logo for Bogforum 2021Tag med til Bogforum
Langeland Bibliotek har i en årrække tilbudt en hyggelig fællestur til Bogforum. Vi var kede af at det ikke kunne blive til noget sidste år, men nu er vi oppe og klar igen. Så nu kalder vi alle bogelskere "Tag med os til bogelskernes Mekka". Det plejer at være en hyggelig tur, og afhængig af hvor mange bøger, man er nødt til at købe, bestemmer man selv, hvor dyrt det bliver. Dato: 05.11.  Køb billet her

portræt af litteraturanmelder Liselotte WiemerÅrets bøger
Og inden året går på hæld har vi endnu et godt tilbud til bogelskerne. Sidste år fik vi besøg af anmelder Liselotte Wiemer, som fortalte så levende og inspirerende om årets nye bøger, at man endte med at få en alt for lang "must-read"liste. Hun vender tilbage med en gennemgang af dette års bøger den 22.11., og det kan varmt anbefales at komme og lytte med.
Køb billet her

nodeark i blå belysningMusik skal der til
Har du savnet musikken under nedlukningen, har vi godt nyt til dig - den vender nemlig tilbage under to forskellige former her i efteråret. Vores "husmusikgruppe" er i gang med at planlægge en musikaften sidst i november, og vi har også netop landet en aftale med Musikskolen, som vil komme to gange inden jul og spille op til fællessang. Følg med på hjemmesiden for tidspunkter og mere info.

I love booksInspiration til ferielæsning
Forhåbentlig ved du allerede, at vi gerne hjælper med nye idéer til, hvad du kan læse, men selv når vi ikke er til stede kan du blive overøst med inspiration. F.eks. har vi pakket nogle poser med en håndfuld bøger indenfor forskellige teamer - poserne har 2 måneders lånetid, så du har god tid og kan tage det roligt.
Vi sætter også i uge 42 en håndfuld kasserede bøger frem til salg - så kan du roligt tage en stak med i sommerhuset og glemme dem dér.

Find listen over alle vores arrangementer her

og skynd dig at købe de billetter, du absolut ikke kan undvære. Vi ses!