Nyhedsbrev 2020, august | Langeland Bibliotek

Nyhedsbrev 2020, august

Nysgerrig Fyn

Kære Nysgerrige

Nu lister vi så småt vores arrangementer igang igen. Vi har nærstuderet retningslinjerne for forsamlinger, og vil gøre hvad vi kan for at sørge for, at det er trygt at komme hos os for at blive klogere.
Det første arrangement er allerede afholdt: besøg af forfatterne bag tegneserien om vores bysbarn H.C. Ørsted, og det var en god oplevelse - også for gæsterne, som fik de fineste autografer og tegninger med hjem til samlingen.

en bænk og et træ som står helt ned til vandetLangeland er smukkest!
I foråret satte vi en konkurrence i gang: "Hvor er Langeland smukkest?", og vi har nu fået virkelig mange smukke bidrag ind.
Vi har allieret os med borgmesteren, som har lovet at være overdommer. Præmieoverrækkelsen bliver 25. august med musik fra "Kammerjunkerne" og alle bidrag bliver udstillet i hvert fald september ud.
Læs mere om udstilling og præmieoverrækkelse.

portræt af Einar Mar GudmundssonEinar Már Guðmundsson
Den store islandske forfatter skulle have været på besøg i foråret, men der kom en virus og en nedlukning i vejen. Nu forsøger vi igen: den 15. september, og da der er begrænsninger på, hvor mange vi må være, kan det nok godt betale sig allerede nu at gå ind og bestille en billet, hvis man ville være ked af at gå glip af hans besøg.

portræt af Ole SønnichsenOne dollar man
Endnu et foredrag, som blev udskudt i foråret: Den fantastiske historie om en dansk cykelsmed, som blev udvalgt til at stå i spidsen for den amerikanske produktion af krigsudstyr, og dermed var med til at afgøre anden verdenskrig. Hør Ole Sønnichsen fortælle den fascinerende historie.

en bamse med et mundbind påBørneKulturFestival
Der bliver masser at glæde sig til i skolernes efterårsferie, når der igen er BørneKulturFestival: Silja fra Ramasjang, Rasmus Brohave, børneteater, stort gamerevent, vikingejagt, reptile zoo, bamsehospital og meget mere for store og små børn.
I løbet af september bliver det muligt at reservere billetter, så hold øje med vores hjemmeside.

portræt af litteraturanmelder Liselotte WiemerÅrets bøger
I et samarbejde med de andre fynske biblioteker, er det lykkedes at få en foredragsturné i stand, hvor litteraturanmelder Liselotte Wiemer kommer og præsenterer årets bedste nordiske bøger. Hvis du mangler inspiration til læsning eller boggaver, kan du benytte lejligheden til at blive opmærksom på alle de nye og aktuelle tendenser i litteraturen.
Køb billet til litteraturforedraget her.

udsnit af en kalender med en mængde nåle iOg hvad mere?
Vi er i fuld sving med at finde en ny dato til foredraget om Genforeningen (som også måtte udskydes i foråret), og så har vi meldt ind på et andet fynsk projekt "Kunsten at lytte - til Fyn", hvor vi vil blive præsenteret for et nyt begreb: soundwalk. Hold øje på vores hjemmeside og Facebook, hvis du også er nysgerrig på, hvad det mon indeholder.

Find alle vores arrangementer her.