Nyhedsbrev 2020, marts ekstra | Langeland Bibliotek

Nyhedsbrev 2020, marts ekstra

Nysgerrig Fyn

Kære Nysgerrige

Fra os, der sidder hjemme og arbejder - til dig, der måske også er blevet sendt hjem: vi er her endnu, og selv om vi ikke har åbent på selve biblioteket (og derfor heller ikke afholder arrangementer det næste stykke tid), er der stadig mange tilbud, du kan benytte dig af. Der er ingen grund til at skære ned på kultur og information! Se selv herunder:

en mand på et bibliotek, der holder en stak bøgerStort udlån og mange besøgende inden lukning
Torsdag den 12. marts havde vi travlt. Vi skulle have indstillet systemerne til længere tids lukning (se længere nede, hvad det betyder for dine lån), og vi havde rigtig mange af jer indenom for lige at fyldt op på udlån - er der noget værre end at løbe tør for læsestof! Det var dejligt at opleve sådan en efterspørgsel.

en hånd der rækker ud af en computer for at hilse på en anden håndHvor kan du møde os?
Selv om vi ikke kan mødes fysisk i denne tid, kan du stadig træffe os og komme i kontakt med os.
På hjemmesiden lægger vi nyheder og anbefalinger op med jævne mellemrum.
Facebook er vi også aktive, her ligger gode idéer til både store og små om at få tiden til at gå.
Og du kan stadig skrive mails til os på langeland.bibliotek@langelandkommune.dk.

logo for Læsernes Bogpris med billede af en stak bøgerLæsernes Bogpris
Og hvad kan du så tage dig til, mens du venter på igen at kunne komme på biblioteket?
Du kan f.eks. være med til at bestemme, hvem der skal have Læsernes Bogpris. Der er nomineret en hel stak spændende bøger - måske du har læst nogle af dem, og synes at en af dem fortjener din stemme?

mange farvede hænder viser thumbs upAnbefalinger
Vil du gerne have lidt hjemmearbejde, tager vi altid gerne imod anbefalinger af gode bøger, film, musik m.m. Send os en mail med sin anbefaling, så lægger vi det på hjemmesiden, så andre lånere kan få inspiration og gode idéer.
Læs anbefalinger fra både lånere og personalet her

et kalenderblad hvor der står lukketHvad med dine lån?
Der løber ikke gebyrer på eller bliver sendt hjemkaldelser i lukkeperioden, så tag det roligt.
Reservere kan du godt, men vi kan ikke ekspedere dem, før vi igen er tilbage på biblioteket. Brug gerne knappen "tilføj til huskeliste" og reserver senere, når der igen er hul igennem.
Se her hvilke muligheder der er i lukkeperioden.

logoer for eReolen og FilmstribenNetbiblioteket
Du kan stadig benytte dig af alle vore netbaser med dit bibliotekslogin.
På eReolen har vi skruet op for antallet af lån til 10, bare for at du ikke skal løbe helt tør for læse/lyttestof og få det dårligt. Husk også de "Blå titler", som ikke tæller med i din udlånskvote.
Find vejen til alle vores netbaser her.

logo for PressreaderAviser og magasiner
Kan du ikke få nok nyheder for tiden, kan du via Pressreader holde dig orienteret i aviser fra mange forskellige lande og følge med i, hvad de hver især skriver om corona-smitte.
Vil du hellere holde en pause fra nyhedsstrømmen, kan du både på Pressreader og RBDigital finde magasiner indenfor mange forskellige emner: mode, mad, hobby, kunst og meget mere.

et dovendyr med teksten No panic stay coolTil vi ses igen...
er der vel bare at sige: håber I alle har det godt derude. Vi glæder os til igen at åbne biblioteket for lån og afleveringer, arrangementer, avislæsning og hvad I ellers plejer at bruge os til.
Forhåbentlig får vi travlt igen, når I alle og hverdagen på biblioteket vender tilbage til det, vi plejer.
Pas godt på jer selv: #alenesammen.