EKSTRA Nyhedsbrev om genåbning | Langeland Bibliotek

EKSTRA Nyhedsbrev om genåbning

Nysgerrig Fyn

Kære Nysgerrige

Mandag den 18.maj får biblioteket lov at åbne igen, men det bliver i en anden udgave, end du er vant til.

et gammeldags vækkeur der viser klokken tiÅbningstider i uge 21
For at give størst mulig chance for at du kan komme på et tidspunkt, hvor der ikke er så meget tryk på, har vi valgt andre og længere åbningstider i den første uge.
Mandag, tirsdag og onsdag er der åbent fra 10-18.
Torsdag er Kr. Himmelfartsdag, så der er lukket.
Fredag er der åbent fra 10-14.
Alle tiderne er med betjening.

en lille figur der trykker på en stor on-knapDet må du
Kulturministeriets retningslinjer giver lov til udlån og aflevering, så du må:
- aflevere dine gamle lån
- finde nye bøger, musik, film etc.
- hente dine reserveringer
- låne noget med hjem
Der er åbent for "kortvarigt ophold", så ligesom når du skal købe ind: hent det du skal bruge, og gå igen.

en lille hvid figur, der trykker på en stor off-knapDet kan du ikke lige nu
Man må IKKE opholde sig på biblioteket i længere tid, og der er derfor ikke adgang til:
- børnebibliotekets legeområde,
- siddepladser,
- offentlige computere, print eller kopi.
- vores aviser
Der bliver heller ikke mulighed for at afholde arrangementer.

to spørgsmålstegn i 3DHvad med gamle reserveringer og lån?
Havde du ved vores lukning en reservering stående til afhentning, står den her endnu - medmindre du selv har bedt om at få den slettet.
De efterhånden meget gamle lån, som mange har, udløser i første omgang ingen gebyrer. Vi indfører en "frit-lejde" periode den næste lille måned, så man ikke behøver komme styrtende den første åbningsdag med hjertet oppe i halsen.

Langeland Biblioteks bogbil ved brugsen i TullebølleBogbilen og selvbetjente åbningstider
Bogbilen kører ikke den første uge. Vi arbejder på højtryk på snarest at finde en god og coronasikker måde at komme rundt med vores udlån på hele øen.
Selvbetjente åbningstider er der ikke åbnet op for. Vi ved at mange af jer er glade for den mulighed, men vi må vente og se, hvornår det igen bliver muligt.

en hvid figur med et hjerte i hænderneSikkerhed og omsorg
Inden vi åbner har vi brugt god tid på at nærstudere alle retningslinjerne, så vi kan lukke jer ind på en sikker måde.
Vi håber og tror, at I vil hjælpe os, så vi sammen drager omsorg for og passer på hinanden. I har helt sikkert hørt alle reglerne til hudløshed, og opstår der tvivl, hjælper og vejleder vi gerne.
Vi glæder os til at se jer igen!

en bænk og et træ som står helt ned til vandetKonkurrence
I samarbejde med DR og Danmarks biblioteker sætter vi fokus på vores smukke danske natur. Vi her på Langeland ved jo godt, hvor man kan finde den smukkeste natur, men hvor er Langeland smukkest? Vi har allerede både modtaget billeder, videoer og såmænd en sang, men der er stadig tid til at nå at deltage

Læs hele nyheden om vores genåbning her.