Nyhedsbrev 2021, vi åbner igen! | Langeland Bibliotek

Nyhedsbrev 2021, vi åbner igen!

Nysgerrig Fyn

Kære Nysgerrige

Så oprandt dagen hvor vi igen kunne slå dørene om ikke på vid gab så i hvert fald mere op.
Der er nu bedre mulighed for at låne og aflevere, både for jer der bruger biblioteket i Rudkøbing, og for jer der holder til i bogbilen.
Retningslinjerne indeholder dog et par punkter, du skal være opmærksom på - læs med her.

billede af coronapas på app og papirDu skal medbringe coronapas
For at få lov at komme ind på biblioteket skal du medbringe et coronapas enten på mobilen eller på print. Et coronapas skal enten indeholde dokumentation for vaccination eller resultatet af en negativ test, som højst må være 72 timer gammel.
Reglerne siger også, at vi samtidig skal se ID, men hvis du bruger dit sundhedskort som lånerkort, har du det nok allerede med.

to spørgsmålstegn i 3DKan jeg ikke låne uden coronapas?
Vi må ikke lukke dig ind på biblioteket eller i bogbilen uden coronapas, men hjælper gerne udenfor i åbningstiden, f.eks. ved at tage imod afleveringer eller hente reserverede materialer ud til dig. Vær forberedt på evt. ventetid. Børn kan også komme ind, hvis de medbringer dokumentation på at være under 15 år.
Der er mulighed for at blive testet i Rudkøbing både med PCR og kvik-test.

bibliotekets hovedindgangHvornår kan jeg komme ind og hvad kan jeg?
Vores åbningstider lige nu er dem du kender - dog uden den selvbetjente tid. Find åbningstiderne her.
Du har igen mulighed for at "græsse" og lade dig inspirere til en god bog, og du kan også printe, bruge pc'er og alt det andet, som var tilgængeligt sidste efterår. Enkelte ting som legetøjet i børneafdelingen er dog (som i efteråret) stadig ikke fremme.

en hvid plastikpose fyldt med bøger og med et nummer hæftet påØu a høuset
Selv om du nu igen selv kan finde og låne det, du vil have, har vi ikke lukket ned for muligheden for at bestille en bogpose-to-go - på langelandsk "øu a høuset". Vi pakker efter dit ønske, så det er lige til at afhente i Rudkøbing eller bogbilen. Brug linket i overskriften her for at komme ind til en vejledning i, hvordan du gør.

håndsprit, handsker og mundbind på sort baggrundHusk også de "gamle" regler
Selvom vi nu har fokus rettet mod coronapasset, gælder de gamle og vel snart indarbejdede regler stadig: så husk - afstand, mundbind, afspritning (eller handsker).
Vi stiller spritten frem og sørger også for afspritning af udlånsautomaten og andre steder, hvor der er mange der rører.

Læs nyheden om genåbningen på vores hjemmeside

eller kontakt os gerne, hvis du har spørgsmål. Vi ses!