Nyhedsbrev 2021, januar ekstra | Langeland Bibliotek

Nyhedsbrev 2021, januar ekstra

Nysgerrig Fyn

Kære Nysgerrige

Så er vi igen hjemsendt, og bruger tiden herhjemme hver især til at forberede alt det, vi vil tilbyde, når der igen bliver lettet på restriktionerne, og vi forhåbentlig ikke længere behøver bekymre os så meget om pandemier. Allerede nu har vi dog en lille ting, vi håber du bliver glad for og kan bruge. Læs med herunder:

en hånd der åbner en dør på klemVi åbner en dør på klem
Tiden er ikke inde til de store møder og at åbne for alle mulige slags aktiviteter, men hvis du savner at have en fysisk bog (cd, film, tidsskrift etc) i hånden, kan det nu lade sig gøre i begrænset omfang. Biblioteket åbner nemlig for afhentning af reserverede materialer to dage om ugen. Det kan kun lade sig gøre under helt særlige omstændigheder, hvis vi samtidig skal begrænse smitten

to spørgsmålstegn i 3DSådan gør du
Reserver eller bestil hjemmefra. Når du får besked om, at du kan afhente, kan du komme til biblioteket i Rudkøbing (også selv om du hører til i bogbilen) mandag 14-18 eller fredag 11-16. Vi lukker kun én ind ad gangen, så der kan muligvis være ventetid ved indgangen. Du kan kun afhente (og evt aflevere) - der er ikke mulighed for at "græsse", bruge computere eller andet. Tag dit materiale med dig og skynd dig så hjem og find yndlingspladsen i lænestolen eller sofaen og sæt dig godt til rette med en kop varm kaffe, te, kakao. Læs mere via linket i overskriften.

et kalenderblad hvor der står lukketHvad sker der med dine lån
Som da vi havde lukket sidste år, løber der ikke gebyrer på eller bliver sendt hjemkaldelser ud, så bare tag det roligt. Vi ekspederer som nævnt ovenfor dine reserveringer, men hvis du ikke har mulighed for at komme ind og afhente, lader vi dem stå til der igen er "normale" tilstande. Du har også mulighed for at slette reserveringer, som ikke længere er relevante, eller føje titler til huskeliste, hvis du benytter vores app eller hjemmeside.

logoer for eReolen og FilmstribenEkstra til dig fra os
Måske har du allerede opdaget det, men vi har skruet op for dine muligheder i netbiblioteket. eReolen og Filmstriben er i disse tider oplagte muligheder til at få sin daglige dosis kultur, og derfor er der nu åbnet for ekstra forbrug hjemme fra sofaen. Se en god film, læs en bog eller få den læst højt - det er bare at gå ind og finde det, der interesser dig.

en stak aviser og tidsskrifter på et bordAviser og tidsskrifter
Savner du aviserne og tidsskrifterne, er der også hjemmefra elektronisk adgang til et pænt udvalg. Pressreader giver dig adgang til et stort udvalg af alverdens aviser og også nogle magasiner, og via RBdigital kan du læse tidskrifter indenfor mange forskellige emner. Du kan dog også benytte dig af de fysiske tidsskrifter, hvis du bestiller og afhenter, som vi skriver her ovenfor.

en hånd der rækker ud af en computer for at hilse på en anden håndHvor kan du møde os?
Selv om vi ikke kan mødes fysisk i denne tid, kan du stadig træffe os og komme i kontakt med os.
På hjemmesiden lægger vi nyheder og anbefalinger op med jævne mellemrum.
Facebook er vi også aktive, her ligger gode idéer til både store og små om at få tiden til at gå.
Og du kan stadig skrive mails til os på langeland.bibliotek@langelandkommune.dk.

en hånd der skriver i en notesbog: take care of yourselfTil vi ses igen
Vi håber, I passer godt på jer selv og på hinanden, og vi glæder os til det igen bliver muligt at åbne biblioteket som lånested, mødested, avislæsested, kopieringssted, foredragssted, computerbrugssted, inspirationssted, videnssted... og meget meget mere!