Kim Larsen - et livs sange af Erik Jensen | Langeland Bibliotek

Kim Larsen - et livs sange af Erik Jensen

hænder i mange forskellige farver med tommelen op
Photo: Colourbox

Daniel Egmose anbefaler

Erik Jensen har lavet en rigtig god bog om Kim Larsens sange. Han gennemgår alle sange af Larsen fra Gasolin 1 til det sidste album Øst for Vesterled. Han giver alle albums karakter, og det, synes jeg, er et plus for bogen. Man kan være enig eller uenig, men det giver refleksion.

Bogen beskriver også Erik Jensens blandede held med at interviewe Larsen, og han beskriver videre det anstrengte forhold Larsen havde til pressen i lange perioder.

Erik Jensen har fået bl.a. Jens Unmack, Michael Falch og Kira Skov til at vælge en Larsen sang og ud fra denne beskrive mesteren. Det gør de på en meget ærlig måde, og det er ikke et knæfald for Larsen, men fuld af respekt.

Jeg er hardcore Larsenfan og læste derfor bogen i en omgang. Det vil jeg ikke anbefale, men i stedet opfordre til at man læser et afsnit af gangen først Gasolinafsnittet osv.

Bogen er et glimrende opslagsværk og samtidig er den fuld af anekdoter om Kim Larsen på godt og ondt.

Bogen er et stykke dansk kulturhistorie med udgangspunkt i en af de største personligheder, vi har haft: Kim Larsen. Læs den!

Find bogen om Kim Larsen på bibliotek.dk

Udgivet: Tirsdag 26. maj 2020 • Opdateret: Mandag 21. september 2020