Kisses on the bottom af Paul McCartney | Langeland Bibliotek

Kisses on the bottom af Paul McCartney

Vibeke Næsborg

Vibeke Næsborg anbefaler Paul McCartney-cd'en: Kisses on the bottom

Jeg er vokset op i 60'erne og havde flere store søskende, der lige havde alderen til langt hår og flippet tøj, så jeg har mildest talt fået Beatles' musik ind med modermælken.

Jeg må dog tilstå, at jeg aldrig rigtig har fulgt Paul McCartneys solo-karriere, og derfor kun har hørt de store hits. Men så stødte jeg for nogen tid siden på en tv-optagelse omhandlende musikken fra hans cd: Kisses from the bottom, og blev derefter nødt til at høre cd'en nærmere.

McCartney har på denne cd taget en håndfuld hits fra sin egen barndom, omgivet sig med diverse fremragende musikere: Eric Clapton, Stevie Wonder, Joe Walsh, Diana Krall m.fl. og indspillet bløde, varme og let jazzede udgaver af sange som: It's only a papermoon og Bye, bye Blackbird. Det er let og fint uden at blive for let.

Med denne cd på afspilleren får man en beroligende fornemmelse af, at verden vist alligevel er okay - selv holder jeg meget af  "My very good friend the milkman" og ikke mindst "Ac-cent-tchu-ate the positive", som begge er lige til at blive i godt humør af.

Find og bestil Paul McCartney: Kisses on the bottom her

Udgivet: Tirsdag 21. oktober 2014 • Opdateret: Torsdag 7. december 2023