Til helvede og tilbage igen | Langeland Bibliotek

Til helvede og tilbage igen

Tegneserien Bouncer, to bind

De to nyeste tegneseriealbum i western-serien "Bouncer". Kim Heinrich anbefaler.

Så kom der alligevel flere bind i serien om Bouncer, den enarmede, halvblods "gun slinger" fra det vilde Vesten. Og disse to album med en sammenhængende historie er bestemt en fordybelse værd! Tegneren Boucq har igen formået at gøre Jodorowkys historie utrolig livagtig og vedkommende.Tegninger og farvelægning er virkelig flot arbejde.

Bouncerserien, som ellers formodedes afsluttet med nr. 7, handler om den til tider fordrukne barejer og pistolmand, Bouncer, der kæmper for retfærdighed og hjælper den jævne mand. Han er glad for smukke kvinder og får ofte rodet sig ud i vanskeligheder.

I denne historie, "To hell" / "And back" ser Bouncer sig efter et overfald på Saloonen, nødsaget til at hævne mordet på sin ven og kompagnons gravide kone. Dette leder ham på en farefuld færd til det dybt korrumperede fængsel "Deep End" i ødemarken. Morderen er nemlig ingen ringere end fængselsinspektørens søn. Undervejs er der selvfølgelig strabadser i det barske landskab og i mødet med lovløse banditter. Trængslerne bliver bestemt ikke mindre, da han melder sin ankomst i fængslet...

Disse to album kan læses uafhængigt af de foregående, men hvorfor ikke begynde fra en ende af? Vi har alle i serien.

God fornøjelse.

Af: Kim Heinrich