Gregory Porter, Glasslottet, Locke | Langeland Bibliotek

Annette Kraft. Bibliotekar

Korte anbefalinger fra Annette Kraft

Hører jeg :

Gregory Porter: Liquid spirit. Fordi stemmen er blød og maskulin og timingen er ovenud præcis, en sand fryd at lytte til en så moderne jazz-sanger og fortolker.

Som Ella ( Fitzgerald ) sang det: it dont mean a thing if it aint got that swing.

Gregory Porter fik En Grammy I 2014 for bedste vokal for dette album.

Læser jeg:

På natbordet lige nu ligger denne  erindringsroman: Glasslottet af Jeannet Walls fordi jeg er med i en læsekreds hvor det er månedens bog.

Det er en meget anderledes fortælling om en barndom præget af omsorgssvigt , men båret af en kærlighed til forældrene og en hyldest til fantasiens store gave.

Den er helt unik og så sjov at det gør ondt ! Bogen er oversat til 22 sprog og lå på New York Times bestseller-liste i 3 år.

Ser jeg:

Locke ,instrueret af Steven Knight.

Denne roadmovie formåede at holde mig totalt fanget og i dyb beundring for at man kan bygge et moralsk dilemma op og desuden tegne et helt troværdigt portræt af en mand og hans kone og søn samt en arbejdsplads, hvor de eneste virkemidler er en mand i en bil   -   der taler i telefon !

Endnu engang : Hurra for filmstriben .

Jeannette Walls: Glasslottet
Af Jeannette Walls (2011)
Jeannette Walls (f. 1960), en kendt amerikansk journalist, fortæller om sin barndom og opvækst med en alkoholisk og genial far og en mor, som var kunstner. Familien var hjemløs og omrejsende og først som teenager kunne forfatteren sammen med sine søskende bryde ud af familien og starte på et normalt liv med skolegang og uddannelse
Steven Knight, Steven Knight, Haris Zambarloukos: Locke