Fremragende Ralph Meyer-album | Langeland Bibliotek

Fremragende Ralph Meyer-album

et foto af et opslag i tegneserien Undertaker

Undertaker - Rigmandens sidste måltid. Ny fransk westerntegneserie der høster lutter gode anmeldelser.

Westerngenren og tegneserieformen hænger rigtig godt sammen. Og med en dygtig tegner tilsat en lige så dygtig forfatter, så bliver det ikke meget bedre!

Ralph Meyer, som med dette album debuterer i Danmark, har sammen med Xavier Dorison begået en ualmindelig flot tegneserie.
Jonas Crow er bedemand i Det Vilde Vesten og lever fra hånden til munden. Bedemænd var ugleset, og det krævede en særlig personlighed at begå sig i erhvervet.

Jonas har, måske, en fortid som ”gun-slinger”. Det viser sig i al fald hurtigt at være en fordel, at han er hurtig på aftrækkerne, da han skal forestå begravelsen af rigmanden Cusco, der endnu er lyslevende…

Historien er yderst medrivende, og tegninger og spændingsopbygning er helt i top. Vi kan næsten ikke vente til næste bind på dansk kommer i oktober.

Af: Kim Heinrich

Udgivet: Fredag 27. maj 2016 • Opdateret: Torsdag 7. december 2023