Svært ved at læse? | Langeland Bibliotek

Svært ved at læse?

en rød bog med et spørgsmålstegn udenpå, hvor bogstaverne vælter ud af
Photo: Colourbox

Biblioteket hjælper dig til at finde vej.

Som ordblind er det første sted man tænker på at besøge måske ikke det lokale bibliotek. Men på biblioteket er der fagpersoner, som kan hjælpe og vejlede dig til at finde de rigtige bøger med det rette niveau.

Desuden er der mange andre muligheder for at opleve en god historie eller blive klogere.

Langeland Bibliotek har, med input fra forskellige eksperter (bl.a. de ordblinde selv), arbejdet med at gøre det lettere og mere overskueligt at finde det man skal bruge, selv om bogstaverne driller.

Nu er turen kommet til vores hjemmeside, hvor vi har lavet en forhåbentlig brugbar oversigt til at hjælpe med at finde alle de gode muligheder, man har - også selv om biblioteket måske ikke ens første valg.

Find siden for ordblinde her - og gå på opdagelse i de mange links, hvor vi håber du finder noget brugbart.

Udgivet: Tirsdag 11. februar 2020 • Opdateret: Mandag 17. august 2020