Er I en læsefamilie? | Langeland Bibliotek

Er I en læsefamilie?

en far og tre børn der kigger spændte ned i en pose
Photo: Læsesporet

Med Læsefamilieposer kan familier sammen stjæle opmærksomheden tilbage fra alt det, der forstyrrer og komplicerer

Efter samme model, som kendes fra fødevare- og måltidskasser, kan I som familie låne en Læsefamiliepose med en række unikke litterære fælles oplevelser - parat og lige til at tage ud af posen, uden optøning.

Indholdet i Læsefamilieposerne er nøje sammensat af professionelle bibliotekarer med et fokus, der kan engagere og samle bredt - og i særlig grad kan prikke til læseiver og nysgerrighed. Læsefamilieposerne er ikke læsetræningsposer, men familiehyggeposer, der sætter fokus på læsning.

En typisk pose bevæger sig inden for et vidt spektrum af temaer og indholdskategorier - lige fra bøger, brætspil, musik, quizzer, krea eller ideer til aktiviteter og specielle events ud af huset. Temaet kan være: Uhygge, Natur, SoMe, Sjovt, Havet, Opfindelser, Mad, Tegn, Røverhistorier og Penge. Se vores udvalg herunder.

Det praktiske:

• alle kan låne læsefamilieposer - det kræver bare et lånerkort
  • indholdet egner sig især til børn fra 10 år og opefter
  • lånetiden er 60 dage, så der er god tid til at nå at kigge nærmere på posen
  • bestil læsefamilieposerne via vores hjemmeside eller henvend dig til personalet

Udgivet: Torsdag 28. april 2022 • Opdateret: Onsdag 4. maj 2022