Håkan Nesser, Sparks | Langeland Bibliotek

Vibeke Næsborg

Korte anbefalinger fra Vibeke Næsborg

Lige nu ser jeg:

Filmatiseringen af Håkan Nessers krimiserie om Van Veeteren. De går på en af de svenske kanaler med svenske undertekster (så det er svensk med svensk på), men kan ikke helt leve op til bøgerne. Håkan Nesser skriver anderledes end mange andre krimiforfattere og med megen dybde og plot twists. Mest holder jeg af serien om Barbarotti - den der starter med "Menneske uden hund" - måske man skulle læse dem igen? Først skal jeg dog have læst hans nyeste bog "Straf", som har fået mange fremragende anmeldelser.

Lige nu hører jeg:

Nogen af de sange, jeg skal have lært til mit kor: f.eks. Creep med Radiohead og True colours med Cindy Lauper - lidt blandet landhandel :)

Og så har jeg fundet mine gamle Sparks-plader frem, fordi jeg læste i avisen, at de genforenes og skal optræde i Tivoli til september (sammen med Franz Ferdinand). De to albums "Kimono my house" og "Indiscreet" hørte min søster og jeg meget som unge. Måske kender man "This town ain't big enough for the both of us" sunget i høj falset, men der er mange lige så specielle numre, som hænger fast i mit baghovede fra dengang.

:

Udgivet: Tirsdag 19. maj 2015 • Opdateret: Mandag 21. september 2020